Prowadzenie biznesu online. Zobacz, w jakie narzędzia warto zainwestować

Pandemia koronawirusa znacząco przyspieszyła cyfryzację i sprawiła, że wiele firm zdecydowało się na pracę zdalną. Sytuacja zmusiła je (i nadal zmusza) do zmian w codziennym funkcjonowaniu. By ułatwić przedsiębiorcom pracę w trybie zdalnym, przygotowaliśmy listę narzędzi, które pomogą im w realizowaniu codziennych zadań poza stacjonarnym biurem.

Narzędzia do prowadzenia biznesu online – jak komunikować się zdalnie i skutecznie?

Praca zdalna wymusiła na właścicielach firm inwestycję w narzędzia do komunikacji na odległość. Dzięki nim członkowie poszczególnych działów, a nawet całej firmy mogą się połączyć na zdalnym spotkaniu i omówić kwestie potrzebne do realizacji zadań. Wśród narzędzi do komunikacji na odległość znajdują się:

  • Skype oraz Google Meet do spotkań video,
  • Discord do komunikacji tekstowej,
  • Slack, który jest nie tylko komunikatorem, ale jednocześnie programem do zdalnego zarządzania projektami.

Do spotkań wideo najlepiej sprawdzą się Skype i Google Meet, z którego obecnie możesz korzystać za darmo. Jeśli chcesz mieć możliwość nagrywania spotkań, musisz wykupić płatną wersję. Dzięki Google Meet oraz Skype możesz spotykać się online nie tylko z członkami swojego zespołu, ale również z klientami. Takie rozwiązanie w agencji widoczni stosujemy nie tylko podczas pandemii koronawirusa. Z naszymi klientami, mającymi siedzibą poza Poznaniem, od dawna spotykamy się online.

Do wiadomości tekstowych znakomicie sprawdzi się popularny wśród graczy Discord. Umożliwia on tworzenie serwerów i grup, dzięki czemu poszczególne działy mogą porozumiewać się we własnym gronie. W razie potrzeby mogą skorzystać również z rozmów głosowych oraz video.

Firmy IT, które od dawna umożliwiają pracę zdalną, najczęściej korzystają z komunikatora Slack. Dzięki niemu użytkownicy mogą wysyłać wiadomości tekstowe, prowadzić rozmowy głosowe oraz rozmowy video, a ponadto przesyłać rozmaite pliki. Dodatkową funkcjonalnością jest opcja przypisania użytkowników do różnych obszarów roboczych – w ten sposób pracownicy mogą wspólnie zajmować się różnymi projektami w tym samym czasie, widząc, na jakim etapie znajduje się projekt.

Narzędzie do zdalnego podpisywania umów – Autenti

Chcesz ograniczyć czas potrzebny na podpisywanie umów z klientami? Postaw na Autenti! To platforma do elektronicznego podpisywania dokumentów online, dzięki której uzyskasz prawnie wiążący dokument w kilka minut. Jak to działa? W Autenti możesz przygotować dokument w jednym z dostępnych szablonów, przesłać go do wglądu klienta lub współpracownika, a następnie udostępnić do podpisu elektronicznego. Masz również możliwość wykupienia narzędzia z dostępem do podpisów kwalifikowanych, co sprawia, że Autenti sprawdzi się jako narzędzie do komunikacji z urzędami. Dokumenty możesz podpisywać zarówno na laptopie, jak i smartfonie i tablecie z dostępem do internetu. Bezpłatna wersja umożliwia Ci przesłanie do 5 dokumentów miesięcznie. W płatnej subskrypcji zyskujesz opcję podpisu nielimitowanej liczby dokumentów. Jeśli zdecydujesz się na wykupienie podpisu kwalifikowanego do zdalnej weryfikacji tożsamości, możesz go wykorzystywać także poza platformą Autenti.

Narzędzia do zdalnego zarządzania projektami – Trello i Asana

Zdalna praca może sprawiać trudności, zwłascza jeśl wiąże się z wdrażaniem nowych osób w ich obowiązki oraz weryfikowaniem realizacji zadań przez inne osoby. Z pomocą przychodzą nam narzędzia do zdalnego zarządzania projektami. W agencji widoczni na co dzień korzystamy z Asany oraz Trello.

Asana

Asana to narzędzie do pracy zdalnej, które z powodzeniem sprawdzi się również w biurowej rzeczywistości. Umożliwia ono tworzenie projektów oraz zespołów i przypisywanie zadań do konkretnych osób. Dzięki czytelnym listom każdy z członków zespołu widzi, jakie zadania mają największy priorytet oraz w jakim terminie należy je wykonać. Liczne integracje sprawiają, że możesz połączyć Asanę z innymi narzędziami do pracy zdalnej, na przykład dokumentami Google.

Dla małych zespołów (do 15 osób) narzędzie jest dostępne bezpłatnie, w przypadku większych działów i firm konieczne jest wykupienie płatnego pakietu.

Trello

Trello działa bardzo podobnie jak Asana – automatyzuje pracę zdalnego zespołu i pozwala skutecznie zarządzać zadaniami. Użytkownicy korzystają z tablic oraz kart, które mogą między sobą przesuwać, informując w ten sposób o stanie realizacji zadań. Na kartach możesz tworzyć rozbudowane notatki. Intuicyjna obsługa oraz przyjazny interfejs sprawiają, że z narzędzia może korzystać każdy, niezależnie od stopnia zaawansowania w obsłudze komputera.

Narzędzia Google – współtworzenie dokumentów w pracy zdalnej

Potentat z Mountain View daje użytkownikom darmowy dostęp do narzędzi Google Docs, dzięki którym członkowie Twojego zespołu będą mogli współtworzyć foldery i dokumenty online oraz udostępniać je innym osobom. Warto korzystać także z Google Drive, na którym możesz przechowywać do 15 GB plików i współdzielić je bez konieczności przesyłania. Wystarczy, że każdy z członków zespołu otrzyma hasło do konta Google i gotowe. Pakiet programów biurowych Google do złudzenia przypomina pakiet Microsoft, dzięki czemu jest łatwy i intuicyjny w obsłudze. W razie potrzeby możesz opłacić dodatkową przestrzeń na dysku oraz ochronę dla przechowywanych plików.

Narzędzie do prowadzenia biznesu online Zendesk – zdalna obsługa klienta na najwyższym poziomie

Zendesk to modułowe oprogramowanie do zarządzania sprzedażą oraz obsługą klienta. W pakiecie, który możesz dostosować do swoich indywidualnych potrzeb, znajdują się następujące moduły:

  • SUPPORT umożliwiający wielokanałową obsługę zgłoszeń klientów,
  • CHAT, dzięki któremu znajdziesz wszystkie wiadomości od klientów w jednym miejscu,
  • GUIDE, dający klientom dostęp do wsparcie 24/7,
  • TALK, działający jako centrala w chmurze do obsługi zgłoszeń telefonicznych,
  • EXPLORE do analityki i generowania raportów,
  • SELL umożliwiający zarządzanie procesem sprzedaży na podstawie historii wcześniejszych kontaktów z klientem.

Zendesk usprawnia przepływ danych w firmie pomiędzy różnymi działami, a także automatyzuje powtarzalne czynności – dzięki niemu oszczędzasz czas członków swojego zespołu.

ClickMeeting – wideokonferencje i szkolenia w prowadzeniu biznesu online

Twoja działalność opiera się na prowadzeniu szkoleń, warsztatów i webinarów? Przenieś się do świata online i skorzystaj z narzędzia ClickMeeting. Dzięki niemu bez wychodzenia z domu przeprowadzisz zajęcia dla studentów, płatne szkolenie online dla klientów lub transmisję Live na Facebooku i Instagramie. W ClickMeeting stworzysz także zaproszenia do uczestnictwa oraz stronę z podziękowaniami. Chcesz cieszyć się z nieograniczonej liczby szkoleń i warsztatów online? ClickMeeting to narzędzie dla Ciebie, które pozwoli Ci tworzyć trwałe relacje biznesowe i dzielić się wiedzą.

Pracuj zdalnie i skutecznie z narzędziami do prowadzenia biznesu online

Narzędzia do pracy zdalnej i prowadzenia biznesu online to we współczesnym świecie konieczność. Dzięki nim oszczędzisz czas i pieniądze, a także zautomatyzujesz potarzalne czynności. W dobie pandemii będziesz mógł zarabiać niezależnie od panujących obostrzeń. Za pośrednictwem komunikatorów przeprowadzisz online nie tylko szkolenie, ale i zajęcia fitness. Dzięki narzędziom takim jak Slack, Asana czy Trello usprawnisz pracę wielu osób nad jednym projektem. Chcesz podpisywać umowy w ciągu kilku minut zamiast czekać na dokumenty kilka dni? Postaw na Autenti, dzięki któremu podpiszesz dokument za pośrednictwem każdego urządzenia z dostępem do internetu.

Autor: Katarzyna Nowak, widoczni.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *