Czasy, kiedy to wyniki wyszukiwania Google liczyły siedem wpisów na stronie, a znalezienie się wysoko w SERP nie było tak skomplikowane, dawno przeminęły. Dzisiaj do głosu doszły algorytmy, które badają strony pod wieloma aspektami i należy dokładnie opracowywać strategię działania. Jedną z takich strategii jest pozycjonowanie lokalne, o którym nieco więcej dowiedzieć się powinni szczególnie właściciele firm. Oto zbiór najważniejszych informacji!
O co chodzi w Local SEO?
Pozycjonowanie lokalne to szansa na wyróżnienie swojej firmy, która świadczy usługi w konkretnym mieście – dzięki temu klient, poszukujący produktu czy usługi w danej lokalizacji, będzie miał możliwość skorzystania właśnie z Twojej oferty. Obecnie w wynikach wyszukiwania pojawiają się 3 lokalnie promowane strony internetowej, a więc znalezienie się na szczycie nie jest proste. Pozycjonując lokalnie trzeba zwrócić uwagę na o wiele więcej czynników, niż tylko linki, treści, słowa kluczowe czy Google Moja Firma.
Do kwestii, o które powinieneś zadbać szczególnie, należą:
– odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa, gdzie poza standardowymi dla pozycjonowania rozwiązaniami, powinien znaleźć się tytuł z brandem, usługą oraz lokalizacją,
– zaplecze linków (lokalnych, branżowych oraz ze stron o dużym autorytecie),
– odpowiednio zoptymalizowana strona w Google Moja Firma,
– prawidłowe NAP na każdej stronie,
– recenzje użytkowników,
– aktywność w mediach społecznościowych.
Co więcej, na miejsce w „pierwszej trójce” wyników wyszukiwania, wpływ mają inne, pomniejsze czynniki, np. podanie prawdziwego adresu firmy, zgodność danych teleadresowych w różnego rodzaju wzmiankach o firmie w Internecie, fraza w nazwie firmy (Google Moja Firma) czy CTR w wynikach wyszukiwania.
Co sprawia, że pozycjonowanie lokalne nie jest efektywne?
Jak widać czynników, o które należy zadbać, by rankingować jest bardzo wiele. Podobnie jak w przypadku czynników negatywnych, które powodują, że nasze działania idą na marne. Do tych najpopularniejszych błędów, jakie popełniamy pozycjonując lokalnie, należą:
– zła kategoria lub adres firmy,
– brak zgodności NAP w Internecie,
– błędy albo nieścisłości w wizytówce Google w Google Moja Firma,
– kilka wizytówek w Google Moja Firma posiadających identyczny numer telefonu,
– brak danych teleadresowych na pozycjonowanej stronie internetowej.
Warto wiedzieć, że niekiedy trudno o uzyskanie dobrych pozycji, a wynika to z działań konkurencji, która posiada stronę o wyższym autorytecie, dysponuje wyższej jakości linkami przychodzącymi, ma więcej wzmianek o wysokiej jakości w Internecie albo lepsze CTR w Google.
Czy warto pozycjonować lokalnie?
Z pewnością, bo daje to możliwość zwrócenia uwagi bardzo dużej liczby potencjalnych klientów, jednak warto wiedzieć, że jest to proces długotrwały – budowanie autorytetu strony, zdobywanie linków czy pozyskiwanie nowych wzmianek i recenzji nie musi być proste, jednak obecność w TOP 3 w SERP gwarantuje szansę na rozwój przedsiębiorstwa. Zamiast walczyć o pozycje samodzielnie i tracić czas oraz pieniądze bez pewności, że osiągnie się oczekiwane rezultaty, lepiej skorzystać z usług specjalistycznej agencji.