Reklama firmy nie musi być kosztowna

[REKLAMA]

Reklama jest dźwignią handlu. Powinien to wiedzieć każdy, kto decyduje się na prowadzenie działalności opartej o sprzedaż produktów lub usług. Wybór technik wykorzystywanych w reklamie oraz sposobów promocji firmy może mieć duży wpływ na jej losy i decydować o sukcesie lub porażce. Właściwie dobrana reklama, która trafia w odpowiedni target, nie tylko podnosi obroty firmy, ale pozwala również nawiązać trwałe relacje z klientami. Czy skuteczna reklama musi się wiązać z ponoszeniem dużych nakładów finansowych?

Zdarza się, że w opracowaniu efektywnej promocji firmy lub nowego produktu bierze udział sztab marketingowców. Angażują swoje siły i wiedzę, a jako formę reklamy nierzadko wybierają spoty z udziałem osób znanych ze świata sportu i telewizji. Na tak kosztowne akcje mogą sobie jednak pozwolić jedynie wielkie brandy, które na promocję i reklamę przeznaczają znaczną część swoich budżetów. W przypadku mniejszych firm konieczne jest opracowanie innych strategii, które wcale nie muszą być mniej skuteczne.

Działalność w sieci

Przedsiębiorstwa, które całkowicie lub w dużym stopniu działają przez Internet, zamiast kupować czas antenowy w telewizji lub radio mogą postawić na działania, które poprawią widoczność strony internetowej w sieci. Koszty pozycjonowania strony www mogą się różnić w zależności od branży i konkurencji. Część takich działań można prowadzić na własną rękę. Decyduje się to coraz więcej niewielkich firm i sklepów internetowych. Dostępność do szkoleń zarówno darmowych, jak i odpłatnych, które krok po kroku prowadzą nas przez tajniki wiedzy SEO, pozwala poznać podstawowe techniki pozycjonowania i wdrożyć je we własnej firmie.

To, o czym nie wolno zapominać, to konieczność ustawienia się w szeregu z równymi sobie. Konkurowanie z wielkimi brandami będzie o tyle nieskuteczne, że te przeznaczają na reklamę ogromne sumy i nie pozwolą się łatwo wyprzedzić na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwania. Nam zależy natomiast, by działania były stosunkowo niedrogie. Dlatego, zamiast pozycjonować się na najczęściej wpisywane przez Internautów, konkurencyjne frazy, lepiej wybierać te niszowe z long taila. Pozwoli to zaistnieć w branży i uszczknąć swój kawałek tortu.

Sprzedaż na odległość

Dbałość o identyfikację wizualną firmy to jeden z kluczowych elementów, który pomaga w jej rozwoju. Dobór metod, które poprawią rozpoznawalność marki, zależy w dużym stopniu od branży oraz profilu jej działalności. Firmy, które opierają swoją działalność o sprzedaż na odległość (niezależnie czy są to sklepy internetowe, czy też domy wysyłkowe) powinny rozważyć wykorzystanie taśm klejących z nadrukiem do zabezpieczania paczek wysyłanych do klientów. Nadruk na taśmie może być skuteczną formą reklamy, która pozostaje widoczna nie tylko dla odbiorcy końcowego, ale również wielu osób pośredniczących w dostarczeniu przesyłki. Taśma z nadrukiem pełni zatem trzy różne funkcje: zabezpiecza towar na czas wysyłki, jest nośnikiem reklamowym oraz pomaga w budowaniu świadomości marki wśród klientów.

Taśmę z nadrukiem zamówić można u producenta opakowań, wskazując przy tym, co powinno zostać na niej umieszczone. Najczęściej jest to logo firmy oraz ewentualnie adres strony www lub dane teleadresowe. Warto wspomnieć, że taśmy z nadrukiem wykorzystywane są również przez firmy o innych profilach działalności. Doskonale sprawdzają się między innymi do identyfikacji wizualnej przesyłek firm działających w sektorze B2B.

Firma lokalna

Firmy działające na rynku lokalnym mogą podejmować nieco inne działania, niż te, które mają zasięg ogólnopolski. Jeśli zdecydują się na pozycjonowanie strony internetowej, wskazane jest, aby we frazie kluczowej określiły nazwę obszaru, na którym działają. Mogą skorzystać też z wizytówki Google Moja Firma. Wizytówka pojawi się w wynikach wyszukiwania na zapytanie potencjalnych klientów, gdy ci szukać będą konkretnych usług lub produktów powiązanych z ich lokalizacją. Wizytówka będzie też widoczna na Mapach Google.

Działalność prowadzona na rynku lokalnym może się też rozwijać dzięki rozbudowanej sieci znajomości i systemowi poleceń. Rekomendacja ze strony innych, zadowolonych klientów jest chyba najlepszą i najtańszą formą reklamy. Na nią mogą jednak liczyć wyłącznie firmy, które wyróżniają się na tle konkurencji działającej na danym rynku.

Jako nośnik reklamy można wykorzystać własny samochód. Koszt umieszczonej na samochodzie naklejki nie jest wysoki, a ilość odbiorców przekazu może być całkiem spora. Taka forma reklamy dobrze sprawdza się zwłaszcza w miastach oraz w przypadku przedsiębiorców, których działalność wiąże się z koniecznością dojazdu do klienta. Mogą jednak korzystać z niej również właściciele salonów kosmetycznych, restauracje i wiele innych firm.

Efektywność reklamy zależy w dużym stopniu od jej właściwego doboru do rodzaju prowadzonej działalności. Źle dopasowana reklama może pochłonąć cały budżet, nie przynosząc większych efektów. Pamiętajmy o tym, planując strategie marketingowe w swoich firmach.

Więcej na temat taśmy z nadrukiem stosowanej powszechnie między innymi w branży e-commerce przeczytać można na stronie https://opakowania24.eu/tasmy-z-wlasnym-nadrukiem.html.

One thought on “Reklama firmy nie musi być kosztowna

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *