E-commerce w Polsce i Niemczech – punkty wspólne w 2021 roku

[REKLAMA]

Wymiana handlowa z naszym zachodnim sąsiadem stanowi kluczową gałąź polskiej gospodarki. Praie 30% całego polskiego eksportu trafia właśnie do Niemiec! Zdaniem ekspertów z Lemon-Media, szczególnym zainteresowaniem w tym wypadku cieszy się rynek e-commerce, który w obu krajach zwiększa swoje zasięgi każdego roku!

Gdzie użytkownicy kupują produkty? Jakie sklepy uważają za wiarygodne.

Zarówno w Polsce, jak i po drugiej stronie Odry, kluczowym elementem są opinie innych użytkowników. Zdaniem prawie połowy wszystkich użytkowników stanowią one najważniejszy element, jeśli chodzi o wiarygodność danego sklepu. W internecie jesteśmy szczególnie wrażliwi na wszelkiego rodzaju oszustwa i nieczyste zagrywki po stronie sprzedających. Z tego powodu bardzo ważne jest dla nas możliwość dokonywania płatności przy odbiorze! W Polsce jest ona istotna dla około 35% użytkowników, a za naszą zachodnią granicą… aż dla 85%! Ostatnim czynnikiem ważnym dla 75% Niemców jest jasna i czytelna informacja o zwrotach i reklamacjach. W Polsce o wiele mniej osób czyta regulaminy, jednak nadal 26% ceni sobie wiedzę na temat tego aspektu funkcjonowania sklepu.

Ja pozyskiwać pozytywne opinie?

Zdaniem ekspertów z Lemon-Media kluczowa jest tutaj inteligentna współpraca z influencerami, których cechuje wysoka wiarygodność i obiektywizm. Jeśli dana firma jest pewna swojego produktu, to nie pozostaje nic innego jak udostępnianie go liderom opinii do przetestowania. Wyniki potrafią być naprawdę niesamowite, gdyż ludzie pod względem psychologicznym nie są zbyt chętni do podejmowania autonomicznych decyzji.

Systematyczne pozyskiwanie pozytywnych opinii o produkcie buduje trwałą więź z klientem i daje gwarancję częstego powrotu do danych produktów.

Czego klienci oczekują po zamieszczeniu opinii?

Oczywiście odpowiedzi ze strony sklepu! Nie ma nic gorszego dla wizerunku danego przedsiębiorstwa niż negatywny komentarz pozostawiony bez odpowiedzi, lub też ciepła i sympatyczna uwaga, na którą nie pojawił się chociaż „przysłowiowy” lajk ze strony danej firmy. To od natychmiastowej odpowiedzi zależy skuteczność każdej reklamy – statystyki pokazują, że na pojedynczy post reklamowy na Facebooku patrzymy średnio… przez zaledwie trzy sekundy!

Najlepsze firmy marketigowe nie traktują reklamy internetowej jak bilbordu, który stoi przy autostradzie i zachęca do zakupu. Marketing internetowy w e-commerce opiera się na interakcji – tak twierdzą specjaliści z Lemon-Media.

Rynek niemiecki posiada swoją specyfikę, którą charakteryzuje konieczność obsługi w rodzimym języku, możliwość podpięcia płatności kartą oraz uiszczenie opłaty po odebraniu produktu z rąk kuriera. To, co jest szczególnie istotne dla wprowadzania polskiej firmy na rynek naszego zachodniego sąsiada, to natychmiastowe przestawienie swojego działania i myślenia oraz opracowanie strategii marketingowej adekwatnej do specyfiki rynku.

Więcej o ofercie Lemon-Media

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *