Jak często powinno się wykonywać analizę finansową przedsiębiorstwa?

Analiza finansowa to doskonałe narzędzie każdego właściciela firmy, które pozwala nie tylko ocenić kondycję przedsiębiorstwa, ale również dzięki jej wynikom można podejmować bardziej świadome i przemyślane decyzje strategiczne dotyczące rozwoju firmy.

Analiza finansowa przedsiębiorstwa – jak się za to zabrać?

Na początku ważne pytanie: czy taką analizę można przeprowadzić samemu, czy może warto ją zlecić osobie bardziej kompetentnej i znającej się na temacie? Analiza finansowa działalności jednoosobowej czy mikro firmy może swobodnie zostać przedprowadzona przez jej właściciela – tutaj nie ma większego sensu zlecać takie zadanie specjaliście.Danych do analizy jest stosunkowo mało, a istotność wykonanej analizy nie ma aż tak kluczowego znaczenia dla firmy. Z kolei w przypadku większych firmy zatrudniających kilkanaście osób lub więcej warto takie zadanie zlecić komuś, kto pomoże w analizie finansowej naszej firmy podczas gdy my będziemy mogli dalej swobodnie pracować nad naszymi codziennymi projektami, których z pewnością nie jest mało.

Jak często wykonywać analizę finansową?

Analiza finansowa powinna być wykonywana dość często bez względu na wielkość przedsiębiorstwa. Przekaże ona swojemu właścicielowi całkiem sporo interesujących informacji o stanie i kondycji finansowej jego działalności gospodarczej oraz zwiększy jego świadomość w tym temacie. Dzięki takiej wiedzy można na bieżąco kontrolować kondycję finansową firmy, lepiej zaplanować przyszłe działania rozwoje w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć niepotrzebne wydatki i nie wprowadzać firmy w zadłużenie. Ponadto analiza finansowa stanowi świetne narzędzie podczas rozmów zarówno z inwestorami, współwłaścicielami czy też bankami. Kolejnym argumentem przemawiającym za systematyczną analizą finansową jest możliwość przewidywania trendów oraz progresji firmy. Można również szybko wyłapać ewentualne błędy i nietrafione decyzje i je w odpowiedni sposób skorygować, aby na tym zbyt dużo nie stracić i wyprowadzić działania firmy na odpowiednie tory.

Artykuł powstał we współpracy z https://eanaliza.pl/analiza-finansowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *