Naturalne metody poprawy przemiany materii- co warto wiedzieć?

Niektóre osoby mają szybki metabolizm, a inne wolniejszy. W dużym stopniu zależy to od predyspozycji genetycznych. Jedno jest pewne- osoby, które mają szybką przemianę materii, mogą jeść dużo i nie uprawiać aktywności fizycznej, a będą cieszyć się szczupłą sylwetką.

Co przyspiesza przemianę materii?

Na pewno aktywność fizyczna, a w szczególności trening interwałowy. Taki rodzaj treningu polega na naprzemiennych ćwiczeniach, podczas których najpierw ćwiczymy w normalnym tempie, a na następne 30 sekund znacznie przyspieszamy tempo wykonywanych ćwiczeń. Może to być bieganie, jazda na rowerze lub inne zajęcia. Dzięki regularnemu wykonywaniu treningu interwałowego organizm zużywa więcej energii, a taki efekt utrzymuje się nawet po zakończeniu ćwiczeń. Ponadto warto zadbać o zwiększanie masy mięśniowej- im jest więcej tkanki mięśniowej, zwiększa się tempo metabolizmu.

Jakie produkty naturalne poprawiają przemianę materii?

Jednym z produktów, które przyspieszają przemianę materii, jest czerwona herbata. Po zjedzeniu tłustego kawałka mięsa, warto wypić czerwoną herbatę, ponieważ sprawia, że proces przetwarzania tłuszczu staje się mniej złożony. Ponadto czerwona herbata ma właściwości, które regulują pracę żółci, wspomagają pracę żołądka oraz regulują pracę jelit. Czerwona herbata ma również właściwości antyoksydacyjne, zatem spowalnia starzenie się organizmu oraz zapobiega nowotworom.

Aby poprawić metabolizm, warto stosować ostre przyprawy np. pieprz, chili, ostre papryczki. Zawierają one piperyny oraz kapsaicyny, które potrafią przyspieszyć przemianę materii nawet o 10%. Poza tym przyprawą, która ma działanie rozgrzewające i przyspieszające przemianę materii, jest imbir. Osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy mogą pozwolić sobie na kruche ciastko z imbirem.

Dieta bogata w kwasy tłuszczowe omega-3 wbrew pozorom poprawia przemianę materii. Dlatego zalecane jest spożywanie tłustych ryb morskich np. śledź, makrela, łosoś, tuńczyk lub sardynka. Dodatkowo dobrym źródłem tłuszczy jest olej lniany i orzechy.

Bardzo ważną rolę w diecie pełnią witaminy oraz makro i mikroelementy. Dzięki nim możliwa jest kontrola przemian energetycznych. Szczególnie ważne są witaminy z grupy B oraz wapń, fosfor, magnez, sód, potas, jod, selen, cynk oraz mangan. Niedobór tych składników powoduje spowolnienie metabolizmu.

Nie wolno zapomnieć o piciu zimnej wody, która przyspiesza przemianę materii. Bardzo ważne jest, aby pić wodę faktycznie zimną, ponieważ organizm zużyje więcej energii, żeby ją ogrzać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *